středa 29. února 2012

rozhovory s vegany jež se nechávají tetovat..

 RANDY

20let, žije v Kalifornii. Chodí na vysokou školu a hraje ve veganské anarchistické hardcorové skupině. Mezi jeho koníčky patří cestování, hlavně stopem, učení nových jazyků a získávání tetování.
  Jak dlouho jsi vegan a kdy sis nechal udělat tetování?
  Jsem vegan asi dva a půl roku. A páteř jsem si nechal potetovat asi před rokem od Lindsday z Laguna Tattoo v Laguna Beach. A ještě šest měsíců předtím jsem si nechal tetování na zápěstí.
  Co pro tebe tato tetování znamenají a proč sis vybral tento druh?
  “Liberation” (osvobození) je něco, co jsem chtěl mít už od 14let; ještě předtím, než jsem se stal vegetariánem. V té době jsem tím chtěl říct “osvobození zvířat”, ale od té doby se mé názory trochu změnili. A cítím, že je správnější říci, že věřím nejen ve svobodu zvířat, ale ve svobodu všech životů. Fontem písma je vzdána čest Earth Crisis (hardcorová skupina podporující veganství a Straight Edge), pro jejich vliv na můj ideologický rozvoj. Písmo na mém zápěstí bylo více impulzivní. Zabýval jsem se myšlenkou mít text na zápěstí vyřezaný, ale nakonec jsem od toho upustil. Přítel, se kterým jsem byl v té době na výletě, mi navrhnul, že bych si to mohl nechat vytetovat bílou barvou. Ta myšlenka se mi líbila a hned jsem ji uskutečnil. Těšil mě nápad, že můžu nenápadné a zároveň velmi intenzivní sdělení mých představ.
  Jaké byly reakce lidí, když viděli tvé tetování? Byly někdy negativní?
  Mnoha lidem, kteří viděli má záda, se líbil způsob, jakým je mé tetování na páteři umístěno. Ale někdy jsem jim musel vysvětlovat, jakou formu “osvobození” to má reprezentovat. Svoboda Země, zvířat a lidí je pěkná, ale je obtížné to vysvětlovat těm, kteří nejsou dobře obeznámeni s terminologií. Ale nikdy jsem nezažil čistě negativní reakci na mé tetování. Na tetování “vegan power” na rukou se někdo dívá jako na “nadřazené”. Nestarám se o to, co si jiní myslí. Ale boj, který vegani vykonávají k chránění Země, bere (stejně jako dává) velké množství síly.
  Plánuješ více tetování s tématikou veganství?
  Určitě mám v plánu další tetování, která se budou zabývat svobodou Země, zvířat a lidí. Téměř všechny tetování, o kterých uvažuji, jsou politického podtextu nebo v nějakém spojení s veganstvím. Jsou to nejdůležitější věci v mém životě a chci je reprezentovat na svém těle.

SOPHIE   30let, žije v jižním Ontariu. Pracuje ve finančním odvětví, v informačních technologiích. Má ráda fotografování, pletení a zachraňování koček. ( Jméno bylo změněno k ochraně její identity.)
  Jak dlouho jsi vegan?
  Střídavě jsem a nejsem vegan od svých dvanácti let. Ale v současné době jsem trvale vegan už čtvrtý rok. A tetování jsem si nechala udělat tento rok v létě.
  Proč sis vybrala logo Animal Liberation Front?
  Reprezentuje moje každodenní úsilí bojovat za práva zvířat. Potravinami, které si vybírám k jídlu. Oblečením, které nosím. Výrobky, které kupuji. A staráním se o zatoulané kočky. Znovu to zdůrazňuje mé závazky k veganství a právu zvířat. Vybrala jsem si logo Animal Liberation Front (ALF), protože přesně vyjadřuje to, v co věřím: ve svobodu zvířat.
  Jaké jsou reakce lidí, když vidí Tvé tetování?
  Ví to jen několik lidí a jsou to také ARA (aktivisté za práva zvířat). Takže tady nebyly negativní reakce. Pár kolemjdoucích lidí (kteří nejsou obeznámení s ARA) to vidělo a ptalo se “Co to je?”. Když to neviděli dost jasně, tak jsem jim jen řekla, že je to taková jiná verze symbolu anarchie.
  Jaký je Tvůj důvod, proč chceš zachovat své tetování v tajnosti?
  Protože vláda (americká a kanadská) vždy najde nějakou záminku, proč si došlápnout na aktivisty za práva zvířat; ve jménu “vnitřního terorismu”. Nechci jim přilévat olej do ohně. Taky jsem jim od minulého roku “známá” jako “aktivista za prává zvířat” a přátelím se s jinými aktivisty. ALF je stále kontroverzní dokonce i ve veganských kruzích a kruzích ochránců zvířat. Zjistila jsem, že přít se o ALF je ztráta času. To zvířatům nepomůže.
  Lituješ tohoto tetování? Budeš někdy chtít další tetování s tematikou veganství?
  Vůbec nelituji! Chci mít další veganská tetování, ale spíše tetování týkající se přímo zvířecích práv. Ale zatím nevím, jaké přesně to bude.

DIEGO
  20let, žije v Mexico City. Chodí do školy a hlavním předmětem jeho studia je vše o latinské Americe a překládání. Ve svém volném čase hraje rád na baskytaru a cestuje.
  Kdy sis nechal udělat své první tetování?
Jsem vegan přibližně tři roky. A předtím jsem byl asi rok vegetarián. Tetování jsem si nechal udělat v říjnu 2003, kdy jsem byl dva roky vegan.
  Proč sis vybral tento vzor a toto umístění?
  Tetování representuje něco, v co hluboce věřím. Je to svoboda zvířat. Věřím, že všichni cítící tvorové mají právo žít bez bolesti. Produkty získané z jejich těl jsou spojeny s utrpením. Tyto produkty nejsou nezbytné pro člověka v moderní společnosti k přežití a dokonce ani k tomu, aby si žil dobře. Vytváření takových produktů je neetické. A já se na tom nechci vůbec podílet. Svoboda zvířat znamená, že budu dělat vše, abych se vyhnul hrubému týrání zvířat. Kvůli mé víře ve svobodu zvířat jsem změnil způsob svého života, včetně způsobu stravování a všeobecně vzájemného souznění se zvířaty (včetně lidí). Výběr vzoru a umístění tetování bylo poněkud svévolné. Myslel jsem, že by bylo pěkné mít nějaká old school písmena na svých nohou. A představil jsem si, že “LIBERACIÓN ANIMAL” bude dobré (protože jsem chtěl nějaké tetování s tematikou veganství.). Zmínil jsem se o tom jednoho dne kamarádovi a on mi řekl, že zná chlápka, který se učil tetovat a tetuje zadarmo. Takže jsem za ním druhý den šel a nechat si udělat tetování. Vím, že to bylo spontánní, ale jsem rád, že to mám.
  Jaké jsou reakce lidí, když vidí tvé tetování?
  Reakce jsou velmi pozitivní, protože většina mých přátel jsou také vegani nebo vegetariáni. Ale moje tetování nevidělo moc lidí. Nechci ho ukazovat. Ale když ho vidí někdo cizí, tak si většinou myslí, že to znamená něco jiného. V Mexiku lidé moc o veganství neví. Nejsou schopní ani uvěřit, že něco takového vůbec existuje. Ale, jak jsem řekl, je to „privátní“ tetování. Neukazuji ho lidem, kteří by měli možnost na něj reagovat negativně. Stalo se to jen jednou, ale nebyla to doslova negativní reakce, jen taková štiplavá poznámka. A to tehdy, když moje tetování poprvé viděla máma. Řekla, že jestli mám skutečně nějaké politické přesvědčení, nemusím to dokazovat tetováním. Myslím, že je to do určité míry pravdivé; je to více záležitostí toho, co dělám, než toho, co mám na kůži. Ale když mě tetování učiní šťastným, proč ho nemít?
  Plánuješ další podobná tetování?
  Vlastně ano. Chci překrýt obě moje nohy a kotníky tetováním s veganským motivem. Ale bude to více symbolické, ne žádná písmena. Asi nějaké zobrazení prázdných klecí a zvířata, něco více abstraktního.


  

CAROLINE   30 let, žije v Surrey v Anglii, kde pracuje jako piercerka. Sama se popisuje jako „anarchickou a podivnou“. Má několik piercingů, tetování a skarifikací. (Její jméno bylo změněno k ochraně její identity.)
  Jak dlouho jsi vegan?
  Střídavě jsem a nejsem vegan asi jedenáct let. V tom “meziobdobí” jsem žila vegetariánstvím a freeganismem (jí neveganské věci tehdy, když je může získat zadarmo). Teď jsem tak striktní, jak je to jen možné. A moje veganské tetování jsem si nechala udělat na začátku tohoto roku.
  Proč sis vybrala tetování na vnitřní stranu rtu?
  Protože je to osobní tetování – je „sebezavazující“. A lidé ho vidí jen tehdy, když jim ho chci ukázat. Je to jen stylizovaný nápis, nic okázalého.
  Chceš své tetování skrýt před pohledy lidí?
  Chci si sama vybrat, komu ho ukážu. Ale spíš než pro lidi, je to tetování pro mě. Chtěla jsem zkusit tetování vnitřní strany rtu.
  Jaké jsi poznala reakce na své tetování?
  Mnoho lidí bylo zvědavých a měli obvyklou otázku, jestli to bolí. Nesetkala jsem se s vysloveně negativní poznámkou.

  Plánuješ další tetování s veganskou tematikou?
  Mám v plánu něco s tematikou práv zvířat.

(volný překlad od Petrushky , zdroj: BME, Vegan Body Art – Kathryn)

Žádné komentáře:

Okomentovat